Rozpoczęła się kolejna faza ogólnopolskiej kampanii społecznej #ZnamTeNumery, która koncentruje się na uświadamianiu seniorów na temat zagrożeń związanych z oszustwami internetowymi. Kampania, zainicjowana przez Komendę Główną Policji i Telewizję Puls, wprowadza nowatorską formę edukacji, w której wykorzystywana jest sztuczna inteligencja. Celem tej akcji jest uzmysłowienie seniorom, jak przestępcy operują w Internecie oraz jakie pułapki mogą na nich czekać.
W ramach kampanii #ZnamTeNumery zatytułowanej „Emerytura na maxa”, działania podzielono na dwa etapy. Pierwszy z nich trwał od 14 do 20 listopada i polegał na emisji wideo przedstawiającego scenariusz oszustwa internetowego. Użytkownicy odwiedzający stronę kampanii byli przekierowywani do miejsca, gdzie otrzymywali cenne informacje pomocne w unikaniu podobnych sytuacji w przyszłości. Taki sposób działania miał na celu nie tylko ostrzeżenie, ale i edukację w zakresie bezpieczeństwa online.
Drugi etap kampanii rozpoczął się 20 listopada i zakłada emisję materiałów graficznych oraz spotów wyjaśniających mechanizmy działania oszustów wykorzystujących sztuczną inteligencję. Policja, angażując się w działania informacyjno-edukacyjne, ma za zadanie dotrzeć z przekazem do seniorów i ich rodzin. Kampania #ZnamTeNumery cieszy się rosnącym zainteresowaniem, a jej partnerzy, tacy jak Poczta Polska czy Radio Pogoda, organizują spotkania z ekspertami oraz wspierają promocję bezpieczeństwa w różnych mediach i lokalnych społecznościach.
Źródło: Policja Ustrzyki Dolne
Oceń: Nowa odsłona kampanii #ZnamTeNumery – edukacja na temat zagrożeń związanych ze sztuczną inteligencją
Zobacz Także